April april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill...

...är kanske ett uttryck som använts flitigt idag? Själv blev hela 8C blåsta på fysiklektionen av Bosse, haha! Och jag lyckades lura Anna att vi hade inställd bild, hihu. Mamma försökte lura mig också, men det gick inte hem, hon kom typ in i mitt rum och började: "Lovisa, din nya t-shirt som jag tvättade, den..." Jag sa på en gång att hon inte lät speciellt trovärdig. Stå där och flina liksom, om hon precis förstört min t-shirt, njaae va? Men ni kanske lyckats bättre att lura någon idag? Berätta era aprilskämt för mig, eller något ni blivit utsatta av! 

Blogg.se hade i alla fall tydligen "stängt" under två dagar = inga uppdateringar från någon blogg? Men nu verkar allt vara okej igen? Jag vet att jag lovade att blogga i lördagas, men jag hann inte, var på folkets i Örebro med Maria och Nicole och kom hem rätt sent... Men bloggen ska allt hållas vid liv, det ska jag se till! Inget speciellt har hänt för övrigt, påsklovet är över, och vardagen är igång igen...

Mitt påsklov såg i alla fall ut såhär:

Torsdag:
(Skärtorsdagen) Det var då lovet började. I skolan hade vi olika påsktävlingar med klassen och efter skolan åkte jag till Örebro med pappa och Sabina. Jag handlade present till Sandra + lite smått till mig själv (kommer visa inom en mycket snar framtid!)
Fredag: (Långfredagen) Hela familjen begav sig hem till m&m (mormor och morfar) för att prata, fika och äta mat.
Lördag: (Påskafton) Jag packade inför Italien/Rom resan och på kvällen åkte jag hem till Sandra och grattade henne, eftersom hon fyllde år just på påskafton!
Söndag: (Påskdagen) Hela familjen tog flyget till Rom! (Kommer berätta mer om resan senare, eventuellt imorgon)
Måndag: (Annandag påsk) Var i Rom. Vandrade mest runt, men kommer berätta mer som sagt...
Tisdag: Rom... Colusseum, Fontana di trevi, en glassbar m.m.
Onsdag: Rom, blev bland annat några shoppingfynd (Kommer att visas inom kort)
Torsdag: Vi flög hem från Italien/Rom.
Fredag: Dagen började med att jag fixade praoplats. Sedan blev det en shoppingdag i Örebro med syster! (Det jag handlade kommer också att visas här inom en inte alltför lång framtid)
Lördag: Eftermiddagen/kvällen spenderades i Örebro med Maria och Nicole.
Söndag: Sista dagen på lovet och jag kände att det var dags att återvända lite till vardagen. Blev att göra matteläxor en stor del av dagen, även om jag inte blev klar... Kusinis Sara + moster + Tord kom även och grattade pappa i förskott som fyller på torsdag! (3/4)

Ja, där ser man vad snabbt ett lov kan gå, inte svårt att fördriva tiden alls! Nu måste jag verkligen ta och plugga till SOprovet som går av stapeln imorgon, det handlar om Martin Luther och reformationen... Vi hörs imorgon, då har jag förhoppningsvis mer tid att lägga ner på bloggningen!

(Och självklart kommer du tillbaka imorgon och framöver? Jag har ju en massa spännande att skriva om! Skulle även gärna vilja ha en ny design också... Hjälp mottages mer än gärna!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0