Veckouppdatering

- Nu är det några dagar sen jag skrev sist... Lite olika saker har väl hänt som jag kan blogga om. Måste nämna att jag la mig ovanligt tidigt i tisdags. Redan klockan 21.00. Ville vara pigg på onsdagen då jag hade tyskaprov på eftermiddagen. Provet får vi förhoppningsvis tillbaka på måndag... I alla fall, i onsdags hade även min lillasyster namnsdag. Hon heter Desireé i andranamn. Så jag trallade upp på morgonen och sjöng "Med en enkel tulipan". Från mig fick hon en OKEJ-tidning. Det är ju tanken som räknas? På eftermiddagen fikade vi på varsitt gott vaniljhjärta och sen bar det iväg till Örebro med pappa och Sabina. Pirates of the Caribbean 3. Den var riktigt bra! Men jag tycker att alla tre filmerna har varit likvärdiga, ingen har varit speciellt mycket bättre än dom andra. Jag rekomenderar trean varmt. Just ja! Jag måste även säga en ganska så knäpp sak som jag sa när vi var på väg in i bilen. Jag: Titta där! (pekar ut mot ett gärde) Tre rådjur! Pappa skrattar till: Lovisa, det där är inga rådjur... Det är tre kanadagäss! Sen fick jag höra ungefär 654482 gånger hur dålig jag är av Sabina! (ironiskt) Ja, oj så fel man kan se, hahaha. Igår var det inläsning med klassen mellan klockan 15.00-18.00. Vi var hemma hos Staffan och körde femkamp och grilla m.m. Det var faktiskt skoj! Det vi "läste in" var fredagen den 15/6, eftersom vi slutar den 14/6 istället... Och oj vad tiden går. Jag har redan varit fjorton år i över en månad. Idag slutade jag redan vid 11.10. Hade hemuppgift på tyskan, istället för lektion. Så jag tog 11.25 bussen hem (jag var helt själv på den!) och gjorde lite mat. Några gissningar på vad jag åt? Makaroner och köttbullar såklart! Nu är det helg. Jippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0