Segrare och en firre

Jag trodde jag skulle dö imorse. Av sömnbrist. Så trött var jag när mamma väckte mig klockan åtta. Men jag lämnade min sköna/varma/hårda säng. Jag, Sabina och pappa begav oss till Örebros skjutbana. Först var det "grundomgången". Jag sköt på bana nio. Det gick sämst. Fick 180 av 200. Mitt rekord är 193 som jag sköt förra året... MEN: Det berodde speciellt på en sak, förutom att det var kallt och man spände sig eftersom man frös. Jag fick kramp! I den högra överarmen. Det gjorde så ont att jag fick tårar. Buhu, det var synd om mig. Jag har aldrig haft kramp förut. I det sista skottet rann tårarna, men jag kunde inte blinka för då skulle det bli suddigt... Men jag avslutade i alla fall med en tia. Då kanske ni undrar varför jag inte reste/satte mig upp om det gjorde så ont. Jo, för det första hade jag ju skjutit in mig och för det andra så har man ju en viss tid på sig... I det här fallet 16 minuter för 20 skott. Lite senare var det dags för finalskjutningen. Då slogs tre klasser ihop. Klass 13, 15 och 17. Man förstår kanske inte vad jag babblar om, om man inte är insatt i skytte. Men i alla fall. Det var åtta finalskyttar. Jag låg på bana sju, eftersom jag låg sjua. Först sköt vi provskott och efter det en femskottserie. Jag fick 47/50. Tre skyttar med dom lägsta serierna skulle bort. Efter det fortsatte vi med skott för skott. Fem stycken. Efter varje skott skulle en skytt bort. Spännande... Jag hängde i och klarade mig ifrån krampen i överarmen. Skytt efter skytt föll bort och tillsist var det bara jag och Hugo kvar. Femte skottet sköts, båda fick nior. Vi sköt ett till, båda fick nior, vi sköt ett till och jag fick en ännu en nia. Hugo fick en åtta. Så jag vann! Snacka om att jag sköt upp mig, från sjunde plats till första... Sen var det prisutdelning. Jag och Björn (vinnaren i "vuxenklassen") blev fotade och det ska förhoppningsvis läggas ut på en hemsida. Jag fick tre priser också. En mörkblå kanna, en ljusblå handduk och en mörk blå ryggsäck med pall. Ni vet, en såndär som man kan ha i skogen? Om man är på utflykt, plockar svamp eller liknande. Frågan är bara när jag ska få användning för den? Det får vi se... När vi kommit hem och ätit så åkte jag och pappa till Larssjön. Vi fiskade lite. Jag fick ingen fisk men för pappa däremot så nappade det ganska på en gång. Så vi fick en liten regnbåge. Bättre det än inget alls. Oj, vilket långt inlägg det blev. Hoppas du orkade läsa ändå? Later!


Kommentarer
Postat av: julia

haha , jaag orkade läsa :D

2007-05-12 @ 20:01:26
URL: http://juliaalmen.blogg.se
Postat av: Cindy

Orkar inte läsa allt men det var säkert ett bra inlägg :D

2007-05-12 @ 20:14:37
URL: http://cindyfeng.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0