Omega och broderi

Skolan idag gick väldigt snabbt (speciellt eftersom vi hade inställd idrott) På slöjden broderade jag en brun stege och ett vitt moln. Igår så kom mina sista födelsedagsgäster och grattade mig i efterskott. Jag fick en turkos klänning med ett sidenband från ginatricot. Ni vet, en sådan som dom flesta trippar runt i? Men dom är fina. Efter skolan idag, så åkte hela familjen till Örebro lite snabbt. Jag böt min klänning mot en likadan, för den jag fick först var lite sönder på ett ställe... Och så tittade vi på mobiler och köpte någon sladd till filmkameran. Föresten, jag glömde ju att skriva varför ICA bjöd på tårta. Dom fyllde ju 90 år. Hipp hipp hurra! Och i lördags åt jag årets första jordgubbar, det smakade sommar. Just ja. Jag måste ju också berätta om en sak igår. Jag hade inte mer än vaknat, runt 11.00 och då ringer telefonen och då är det till mig. Det var en tjej från Borås som ville intervjua mig om Dramaten och en massa. Hon bröt på finska så det var inte det lättaste att höra heller... Det skulle publiceras i någon tiding om jag fattade allting rätt. Det är väl bara att vänta och se. Men jag tror inte det var förrän i höst? Och förövrigt idag så har jag gått och lärt mig allt om Ellära och fysik. Hm, okej, jag kanske överdriver lite. Men jag vet vad det här tecknet är: Ω Det är en Omega! Det var något med resistans... Prov imorgon och det ska väl gå bra. Hoppas jag. Jag har fortfarande inte fört över bilderna från min kamera men det ska jag göra. Men bara inte idag, för jag ska sova och hoppas att John Blund vill besöka mig inatt. Det skulle vara snällt! Idag har även min moster och min faster namnsdag. Båda heter Carina. Grattis till er! Tidningen GLÖD kom även med posten idag. Gillar den! Nej, nu ska jag sussa och drömma om jordnötter och hopprep. Vad vet jag. Hoppas du/jag får härlig sömn.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken bra blogg du har, första gången jag besöker den men kommer lätt att besöka den igen:) Kika gärna in hos mig och lägg en kommentar!

2007-05-07 @ 22:09:38
URL: http://maouliiina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0