Måndag

Hej, nu sitter jag i Mediateket och ska snart ha bild. Den här veckan blir skön, lediga torsdag och fredag ju! Igår var vi ju hos mormor och morfar. Här är ett litet urval med saker som jag hann med igår:

  • Sagt till mamma att jag hatade henne (JAG MENADE DET SÅ KLART INTE!)
  • Torkat händerna på en handduk med älgar på.
  • Ätit gott tills jag trodde att jag skulle sprängas.
  • Ritat en massa hjärtan med Sara, min kusin. Teckningen gav vi till morfar.

Jag ska även skriva vad vi åt. Först var det en massa fika, kakor, bullar, you name it! Även en sockerkaka med ananas m.m. Det trodde vi var som "tårtan". Men inte, mormor hämtade först en stor tårta (hembakad med maräng, grädde och (svenska) jordgubbar) och även en liten tårta, "om den andra inte skulle räcka" som hon sa. Lite senare så sa mormor att hon skulle bjuda på något "lätt". Men det blev en brakmiddag med kroketter och fläskfilé. (OBS! Mormor hade tre påsar med kroketter!) Till efterrätt blev det raberberpaj med vaniljsås. Hon hade gjort en till i reserv men den gick inte direkt åt... Ärligt talat, jag var proppmätt när jag kom hem, som ni kanske förstår? Mormor är bäst när det gäller mat/bakning. Morfar blev glad för vindspelet tror jag, det hängdes upp vid trappen. Han fick även blommor, två teckningar och boken "Den underbara resan", med en massa bilder i från Sverige. Nu måste jag skynda mig, jag har bild alldeles snart! Hej svejs.


Kommentarer
Postat av: Maria

Mums vad mycket gott, förstår verkligen att du blev mätt:)

2007-05-14 @ 19:28:19
URL: http://mariiamiia.blogg.se
Postat av: Anonym

Min farmor gör typ alltid för lite mat >.<

2007-05-14 @ 19:33:28
URL: http://mystmoth.wordpress.com/
Postat av: Lina

Vad myysigt :)

2007-05-14 @ 20:04:35
URL: http://linasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0