Body and brain

HEJ! Nu var det ett tag sen jag skrev sist och jag vet inte vart jag ska börja "skriva av mig". Men anledningen till varför jag inte skrivit är ju självklart vädret. Det har varit upp emot 35 grader och sol! Då är det ingen som klagar? Fast det ibland blir det ju lite varmt. Och självklart har jag då inte tid att sitta i en kall källare bara för att uppdatera här. Under dagarna som har gått så har jag ätit glass, och då menar jag verkligen ätit glass! Kanske två piggelin + vaniljglass med jordgubbar per dag... tralala, glass är gott. Jag har även varit ute såklart, solat, spelat crocket och så har jag även tagit årets första dopp! Eller ja, flera dopp har jag hunnit med. Jag har även sovit hos Paula. Vi ristade in L + P med ett hjärta runtom i träd, fotade en massa, åt cous-cous, chokladpudding och godis och så satt vi ute med filtar och ljus på kvällen och snackade en massa strunt. Det var mysigt. Nu ska jag äntligen skriva om det som jag tänkte berätta om: Body and brain! Det var B&B hela dagen idag i skolan. Först var det en massa uppgifter i klassrummet, sedan uppvising, sedan stafetter och sist med inte minst "prisutdelning". Allt det här kan vara ganska svårt att förstå om man inte har varit med om det... Men i alla fall. Vi, alltså 7C vann brain! Eller ja, vi vann allt förutom utklädningsdelen. Det var härligt med vinst för det har krånglat lite hela dagen, med stafetter och uppvisning. Det stod mellan C och D och jag tror inte det skillde så mycket i poängskillnad. Men vi stod som segrare! Snacka om att vi blev glada och sprang fort som tusan ner till studion för att hämta vårat pris, godispåsar! Kanske även ska nämna att det var vi och sex andra sjuor. Nu ropar mamma att det är mat, så jag ska kila! Kram.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi hade något liknande på min skola.. vann vi? Självklart inte :D

2007-06-12 @ 23:17:31
URL: http://mystmoth.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0