Cykelsemester

Hej! Passar på att blogga lite nu. Igår så åkte jag och Sabina på "cykelsemester". Vi cyklade till Storå, till mormor och morfar. Det blev nästan tre mil... Vädret började att vara bra, men plötsligt dyker några väldigt mörka moln upp... Men vi trampar på och så stannar vi i Uskavi. Vi badade och åt glass. Plötsligt kommer värsta åskknallen och sen börjar det ösregna, så vi springer in i kiosken. När regnet gett sig så cyklar vi vidare, i den värsta backen på hela vägen (typ) så börjar det komma några regndroppar, det finns inget att ta skydd under och plötsligt så vräker det ner! Jag: "Vi tar skydd under något träd" och så försöker vi få plats under en liten grenig tall med cyklarna + packningen och oss själva. Jag igen: "Vi gömmer oss under min handduk" och så drar jag upp min lilla handduk som redan är ganska blöt och som täcker typ havla mig, nej, men det var ingen bra idé i alla fall... Sabina: "Vi får cykla ändå" och så cyklar vi iväg i uppförsbacken som vi tänkte gå upp för. Det åskar och regnar så mycket att man knappt kan se vägen. Vi cyklar sådär i över en kilometer när vi slutligen når "Kopparpannan", en liten restaurang. Helt genomblöta så traksar vi in i den lilla restaurangen och resultatet blir ungefär såhär: "Oj, är ni blöta?". Nästan att man hade lust att slänga ur sig något i stil med att "Nej, det är bara som det ser ut, föresten så regnar det lite ute, om du inte redan märkt det?". Men jag höll tyst. Lite senare, när regnet gett dig igen så cyklade vi vidare. När vi nästan var framme så kommer det några regnstänk igen så jag tyckte att det var lika bra att söka tak på en gång. Vi vände och hann precis in under coop näras tak och så vräkte det ner - igen. Men när den regnskuren var över så cyklade vi sista biten till mormor och morfar utan den minsta regndroppe. På kvällen åt vi dillchips och tittade på "Söderläge" och reprisen av "Allsång på Skansen". Vi monterade även upp ett tält på altanen. Vi ville ju tälta, men ute var allt ju så blött, så vad passade bättre än att tälta under tak? Idag har jag, mormor och Sabina sytt lite. Jag gjorde en väska. En gul med blommor. Av gammalt tyg som mormor sytt dockkläder av förut. Nu är jag i alla fall hemma, efter vårat lilla ävenyr. Det blev ett väldigt långt inlägg, men what ever. Bilder tog jag också, men dom är som sagt i kameran, lalala. Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0