Påskafton

Idag väckte mamma mig redan vid 9.00. Då letade jag och Sabina på våra påskägg. Det är ju tradition, haha. Mitt ägg låg under en kudde i min säng, det hade legat där hela natten! Sen åt vi påskfrukost med målade ägg som vi krockade. Mamma vann... Sen duschade jag och gjorde mig "påskfin" med min nya gula t-shirt. Lite senare kom några av mina kusiner hit och grattade pappa i efterskott. Vi fikade och tittade på Mr Bean. På eftermiddagen åkte jag, Sabina och pappa till skyttelokalen. Jag och Sabina testade att skjuta med rem för första gången. Det var ganska tungt, men jag går ju upp till remklassen till hösten... Så det är bara att träna. Jag spelade även backpacker 3 med Sabina och då vann jag. Föresten, det kom endast tre omgångar med påskkärringar hit idag, sammanlagt åtta stycken. Väldigt lite, tycker jag! Det var många när jag var liten. Jag kommer ihåg hur kul jag tyckte att den här dagen var när jag gick för några år sedan... Men idag har det inte märkts av att det varit påskafton speciellt mycket. Imorgon åker pappa till Boden, han ska skjuta fältskytte SM. Nyss skrev jag några dikter, kanske bjuder på en någon dag? Jag får se. Oj, vad mycket det blev om "ingenting". Glad påsk!

                                                                     




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0