Födelsedag!

John Blund var inte mycket hos mig i natt. Jag låg vaken länge, vaknade mitt i natten och sen vaknade jag tidigt. På morgonen, halv sju kom mamma, pappa och Sabina in till mig och sjöng. Jag fick paket och tårtfrukost. I skolan stog jag med på tv:n. Men det var ingen mer elev som fyllde idag, men sen fick jag reda på att min  klassföreståndare, Staffan också fyllde år idag! Så idag är det min födelsedag och även världsboksdagen. Det var lite kul, för på bussen hem från skolan så fyllde jag och Sandra i en enkät om bussresor. Då stod det att man skulle fylla i ålder, jag tänkte först skriva 13, men sedan kom jag på att jag kunde skriva 14, eftersom jag fyller idag! Nyss åt vi mat, jag fick ju önska, så det blev tacos, mums! Jag har fått en massa presenter idag, men mest "smågrejer". Böcker, linnen, hudkrämer, en resväska m.m. Från Sabina fick jag en jätte söt bok, som hon skrivit, klippt och klistrat ihop alldeles själv, om oss. Från Sandra fick jag noblesse och så ska hon bjuda mig på bio, vi ska fundera ut någon film som verkar bra... Senare vet jag inte vad jag ska göra, men det är fysikläxa tills imorgon, så jag ska titta lite på den i alla fall. Föresten, igår i Wild kids finalen så vann laget "Björnarna". Jag måste medge att killen som hängde kvar så länge, så att laget vann, var en riktig liten kämpe och han blev såklart lagets hjälte. Ja, nu är jag fjorton år. 14.42 föddes jag, om man ska vara exakt. Fjortonårskramar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0