Fästing!

Idag vaknade jag av väckarklockorna (ja, det är inte en, utan tre närmare bestämt!) Jag trallade upp vid sju och klädde mig och käkade frukost, yoghurt med müsli, jag bläddrade även lite i tidningen. Sen har dagen i skolan flytigt på som vanligt. Men det värsta idag måste ändå ha varit före gympan då jag upptäckte att jag hade en fästing på min vänstra överarm, på baksidan. Jag fick syn på den av en slump och sen blev jag uppjagad och sprang ut. Staffan tog bort den åt mig, den hade inte hunnit sätta fast sig så hårt, som tur var. Det hade inte varit trevligt med borelia direkt... Och på svenskan kom jag på mig själv med att jag lärt mig något nytt. Det är nämligen jämt så pratigt och stökigt på våra svenska lektioner och det är egentligen ganska så jobbigt... Så jag sa till Titti: Vet du vad jag har lärt mig? Nej, svarade hon då. Jag har lärt mig att "stänga av"! Då sa hon att det är bra, för det kan behövas ibland... Och det håller jag med om, fullt ut! Efter skolan åkte jag, Sabina och mamma till Nora igen. Vi var på biblioteket. Lånade en massa skivor och böcker. Några konstiga böcker, för jag och Sabina håller på med en knäpp grej... Sen träffade jag Nicole en stund, alltid lika trevligt. Vi satt i en lekpark och tuggade på tuggummi som jag bjöd på. Nu ska jag sova. Dröm sött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0