Stockholm/Valborg.

Hej igen! Nu är jag hemma från Stockholm. Kom hem igår kväll. Det har varit jätte roligt! På väg upp till Stockholm så stanna vi på ett Mc'donalds. Då åt jag en chokladmunk och drack en vaniljmilkshake, det var jätte gott. När vi väl kom fram till Stockholm så gick vi genom gamla stan till dramaten. Jag skulle vara där två timmar i förväg. Där mötte jag bl.a Ola Lindholm. Och en jätte snäll tjej som hette Caroline visa runt och gick igenom vart vi "poeter" skulle in/ut och stå på scenen m.m. Klockan 13.00 var det föreställning. Vi läste våra dikter i akt 2. Jag var konstigt nog inte så nervös. Men det satt ca 500 i publiken... Men man såg bara första raden typ, för det var så starka lampor. Efteråt så blev vi intervjuade och fotade av Kamratposten. På söndagen, igår alltså, så var föreställningen klockan 12.00. Efter det blev vi fotade och så blev jag lite snabbt intervjuad av tv. I föreställningen var det med en massa "små kändisar", eller vad man ska säga. Alla var jätte trevliga, så det var kul. Den övriga tiden i Stockholm har spenderats på stan med familjen. Jag köpte en tröja från gina tricot som var på rea, en femtiolapp kostade den. Jag hittade även ett sidenband från glitter, ett par solglasögon från H&M och bikiniunderdelen som jag letat efter från H&M! Vi har även fikat på "gråmunken" och ätit god kinamat, nudlar med wokade räkor och kyckling åt jag. Vi sov på hotell en natt också. Men somsagt, nu är jag hemma och jag har haft det jätte bra! Idag är det valborg och Paula fyller 14, grattis! Ikväll ska jag ut med några kompisar, först här i Gyttorp och titta på brasan och fyverkerierna och sen går det gratis bussar till Nora och där är det valborgsdisco till klockan 01.00. Då kommer förhoppningsvis mamma eller pappa och hämtar mig. Men nu måste jag skynda mig. Jag sitter här i mysbyxor och en av pappas t-shirtar. Så jag ska fixa mig lite. Ha en trevlig valborgkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0