Första dagen i nian

Sådär ja. Då var första dagen på ett nytt skolår avklarat.
Bara 176 skoldagar kvar då.
Och hur var första dagen i nian då?
Tja, inte speciellt ansträngade om man säger så:

  • Träffades i klassrummet
  • Rast
  • Träffades i aulan
  • Rast
  • Gick en promenad
  • Lunchrast
  • Tyskalektion
  • Rast
  • Tittade på film
  • Slutade tidigare

Det känns konstigt att inte förra årets nior är kvar. Som om dom typ har ledigt en dag och kommer imorgon. Det känns konstigt att inte veta helt säkert vad som är vad bland alla sjuor och åttor (jag menar, jag har ju inte koll på alla som nu är åttor som gick i skolan förra året liksom) Det känns konstigt att det verkligen är sista året på Karlsängskolan, jag menar, nyss var ju JAG en av alla nya sjuor? Men det kändes inte konstigt att träffa klassen idag igen i alla fall. Vi pratade på som vanligt, och det kändes som om det var högst två veckor sen sist vi sågs. Ungefär som efter en helg (fast det kan ju bero på att vi känner varandra så bra nu, att det inte blev tyst och spänd stämning alltså) Och nu går ju jag och syster i samma skola igen, eftersom hon börjat sjuan. Det är inte kul att vara hemma hos oss på morgonen säger jag bara, och om jag märker det efter en dag, då är det illa, haha. "Om jag sminkar mig nu så plattar du håret nu?" "Nu måste jag ha plattången ju, skyyynda!" "Jag måste hinna äta en macka!" "Bussen går snart, vi måste gå nuu!" Och så skyndar vi iväg till bussen och jag kan nästan lova att vi kommer vara tvungna att springa dit flera morgnar framöver.

Sådär. Nu publicerade jag precis det här inlägget i "Vardagskategorin", som inte fått ett endaste litet inlägg på hela sommarlovet. Så det betyder alltså att vardagen är igång igen. Vardagen.


Kommentarer
Postat av: Alva

Svar: Ja, visst är den!... =)



Hehe, ja visst har det gått fort sen man gick i sjuan och va så liten. Nu är man plötsligt störst på skolan. Känns knäppt!! ;p

2008-08-20 @ 21:50:24
URL: http://alviewie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0