Vecko-sammanfattning

Hejsan! Har verkligen inte haft tid att bogga, så nu blir det en liten "vecko-sammanfattning".

Måndag: Skolan somvanligt, sen skyndade jag mig så jag hann med den tidiga bussen till Örebro. Gick lite på stan och köpte lite "kroppsprodukter" och sen var det teater. Den drog igång nu och föreställningarna sker inte förrän i början/mitten av April. Ska bli riktigt skoj, har ju gått på "Nya teatern" sen jag var... 10 år? Åkte buss hem och på kvällen blev det "Mean girls" som gick på tv. En riktig tjejfilm, med andra ord!

Tisdag: Det var friluftsdag och alla 8:or gick bergslagsleden. Vi gick ca 1.5 mil tror jag? Vi gick och gick med våra tunga ryggsäckar på våra svaga ryggar... Nej, så farligt var det inte. Vädret var helt okej också. Mellan 16.00-18.00 var det konfirmantion.

Onsdag: Skola hela dagen lång. Klockan 14.00 var det dags för mig att kila till mediateket. Jag har nämligen gått med i "Bokrådet". Vi pratade om... just det: Böcker! På kvällen var jag på går´n och tittade på idol. Tror bestämt att jag skrev en dikt på kvällen också.

Torsdag: Skola (of course) och när jag kom hem så hade skolkorten kommit! Dock inte skolkatalogen, den brukar komma några veckor (?) senare... På kvällningen så var jag med Sandra. Vi såg bl.a idol.

Fredag: Gårdagen alltså. Skola till 13.40. Sista lektionen var vi nere vid järnvägsstationen och fick en liten guid-tur i bl.a lokstallen... Nora har nämligen Sveriges äldsta järnväg! På kvällen så var jag, Sandra och Mimmih hemma hos Paula. Vi fixade till oss lite, babblade på en massa och sånt. Runt 19.30 gick vi ner till skolan. För dom skulle träna lite på att spela... Discot drog igång vid 20.00 och kvällen blev väl helt okej. Fick även mitt gårdskort och ett kort på mig och Sandra som jag ska ha i skåpet!

Lördag (idag): Sov till strax före 12.00. Mamma väckte mig. Har gått runt i mjukiskläder hela dagen, för jag känner mig lite hängig. Ont i halsen och tung i huvudet. Inte bra... VILL INTE BLI SJUK! Hoppas jag är helt återställd imorgon? Har i alla fall läst lite i boken Svart drama. Den är jätte bra, även om jag inte kommit så långt i den... Nyss var jag, Sabina och pappa i träningslokalen. Jag satt i massage-stolen och tränade lite. Men bara lite, lite. För det är ju inte så bra att träna om man är sjuk (eller börjar bli) Massage-stolen är i alla fall riktigt skön, kan jag lova! Nyss duschade jag och just nu har jag en inpackning i håret som väntar på att få sköljas ur... Känner mig i alla fall lite "fräschare" nu när jag är nyduschad! Hade planerat att se "Svensson, svensson". Men det började ju klockan 20.00. Och nu är klockan tio över... Men hinner kanske se slutet i alla fall?

Nu ska jag skölja ur inpackningen och sen blir det kvällsmat/fika och lite tv-tittande. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0