Åttans dag

Hejsan allesammans! Idag i skolan så var det "åttans dag", vilket innebar att hela klassen var i bl.a församlingshemmet och lekte lekar, pratade och så. Inga lektioner idag alltså... Måste även nämna en rätt lustig sak, visste ni att det var "tacksägelsedagen" i söndags? Läste det i min kalender och tyckte det verkade rätt knäppt. Jag menar, varför ska man säga tack extra mycket en speciell dag? Jaja, i alla fall. SO-provet igår kändes helt okej, så nu väntar jag bara på att få tillbaka det! Teatern var lika skoj somvanligt och nu i måndags så fick vi även roller. Jag ska spela Micaela, jag som heter Mikaela med k, i mellannamn! Jag lovar att berätta mer om våran pjäs en annan gång/flera gånger längre fram. Och även när vi ska ha premiär/föreställningar. Kanske någon som känner för lite drama? hihu. Och nu har vi även nytt namn på våran teatergrupp, "Volym" kallar vi oss numera. Före teatern gick jag i alla fall på stan. Jag hittade en mörkbrun, rätt tunn polotröja som jag köpte och även en jätte mjuk vit lång halsduk. Den var längre än jag trodde, för när jag köpte den så hängde den i en sådan där ring, du vet? så jag såg inte riktigt längden och när jag kom hem så såg den så lång ut att jag mätte den, haha. Den var hela 2,5 meter! Angående det där med att klippa min egen lugg så ska jag ge er som läser besked hur det gick med den historien... Jo, igår kväll så bestämde jag mig och tog fram saxen, mamma började att toppa den lite, men sen tog jag över och klippte själv. Jag vet inte riktigt hur det blev, men strunt samma. Men någonting jag borde ha lärt mig av erfarenhet är att man ska aldrig leka frisör själv! Men det är ju så kul... Nej, nu väntar en tyskaläxa som ska vara klar tills imorgon. Auf wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0