Sommarlov

- Ja, men det känns inte än? Avslutningsdagen blev lyckad. Vi var i kyrkan, klassrummet och sen gick vi på sommarlov. Jag väntade vid skolan och såg niorna när dom sprang ut m.m. Jag skulle åka buss hem men den kom inte? Så jag åkte med Sandra hem. För att "fira in" sommarlovet så åt vi pizza. Min favvo, oxfilépizza. På kvällen var jag på stadshotellet på disco med några kompisar. Det var helt okej. Igår gick jag upp vid sju för att titta på Sabinas skolavslutning. Sen tältade vi på gården natten till idag. Idag kom mormor och morfar hit. Jag följde med dom fram till torget. Det var loppis, gamla bilar/mopeder som var utställda och tipspromenad m.m. Sen gick vi hem och fikade. Nyss blev jag överraskad då pappa ger mig "en lapp". Det visade sig vara ett presentkort på handlarn, 50 kr. Jag kom tvåa i tipspromenaden! Med alla tolv rätt och sen var det skiljeuppgiften som gjorde så jag kom tvåa. Det var en burk med ett snöre och man skulle gissa hur långt snöret var. Jag gissade på 2,9 m och det var 2,64 m. Men att komma tvåa är ju inte illa? Och nu är vi framme vid nutid. Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på. Men det löser sig, det är ju sommarlov! Bye.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0