"Sommarjobb"

Idag har jag och Sabina "sommarjobbat". Pappa gav oss en liten uppgift. Eller ja, liten och liten. Den tog nästan hela dagen! Vi har rensat runt huset, rabatter och fixat med syrénbusken m.m! Nu är jag trött på allt vad ogräs heter. Sen hjälpte jag mamma och pappa att bära in ved, nu är all ved inne i boden, så det är ju bra... Nu har jag ont i ryggen, benen och armarna. Men jag lever, det gör jag... Jag och Sabina fixade ju med syrénbusken, vi sågade bort två stora grenar för att "öppna upp". Sen har vi värsta idéen om att fylla på med mer jord på marken runt omkring, lägga stenar och så. Lite blommor eller en till buske kanske... Och visst vore det snyggt med en trädgårdstomte också? Jaja, vi får se hur det blir. Sen valde jag lite mumsiga saker på affären för mitt presentkort. Det blev två glassar, Solero (bananglass med skogsbär-överdrag) och sex stycken sånna där "pingvin-remmar", du vet? Det blev att kosta exakt 50 kronor, som presentkortet var värt... Sabina får en glass och remmar också! Nu ska jag inte skriva mer just nu... Bye!

Kommentarer
Postat av: Karin

ojoj bra jobbat:)

2007-07-02 @ 22:02:37
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Hanna

Själv får man ju höra då och då att man är en latmask.. kanske man skulle måla den där trappan ändå

2007-07-03 @ 15:23:09
URL: http://mystmoth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0