Lista

image65

Nu tycker jag det var längesen jag hade med en lista här, så:


Namn: Lovisa Fontana.
Smeknamn: Lollo (det har blivit att dom flesta säger så, men jag tänker inte på om någon säger Lollo eller Lovisa)
Född: 23 April 1993.
Bor: Vit tegel villa.
Kille: Nej.
Kär: Nej (jag är nog för kräsen...)
Vänner: Jadå, det har jag.
Underbart: Att skratta!
Jobbigt: För mycket i skolan. 
Skola: Karlsäng.
Trivs du i din klass och skola: Ja, det gör jag.
Favoritämne: Svenska och syslöjd, tror jag.
Värsta ämne: Engelska m.fl.
Har du msn: Ja.
Har du webcam: Ja, men jag är osäker på om den fungerar...
Beskriv dej själv med ett ord: Noggrann.
Musiken: Olika.
Favoritfilmer: Jag gillar Pirates of the Caribbean-filmerna, och Mr Bean.
Dricker du: Nej.
Röker du: Nej, varför skulle jag?
Snusar du: Nej!!!
Tycker du om discon: Ja, absolut!
Favoritdricka: Har ingen direkt favorit.
Är du flörtig: Jag tror inte det, men det beror väl på...
Är du en player: Nej?
Sminkar du dig: Ja, men inte dagligen.
Tycker folk du är snygg: Det vet väl inte jag? Förmodligen inte.
Vet du nån som är kär i dig: Nej.
Har du ett hatobjekt: Nej, men det finns ju personer som är "mindre omtyckta".
Är du en gottegris: Nja, ibland.
Är du modig: Beror på.
Är du gay: Nej.
Gillar du att prata i telefon: Ja, om det är en trevlig prick i andra sidan luren.
Livshemlighet: Ja.

VEM/VAD/VILKA...
Älskar du:
Att skriva.
Avskyr du: Hårstrån i mat, usch!  
Gillar du: Komplimanger.
Hånar du: Ingen, eller kanske någon, ibland. 
Delar du mest minnen med: Familjen.
Längtar du mest efter: Joelina m.fl.
Vill du helst slippa: Läxor och prov, tack.
Stör du dig på: Personer som tror att dom är störst, bäst och vackrast.
Gosar du med: Katten Fritz, när jag träffar honom.

VILKEN...
Tidning läser du: Dagstidningen ibland, FRIDA, KP, Glöd m.fl.
Buss åker du oftast: Till och från skolan, 333:an alltså och om jag ska till Örebro eller hem så är det 302:an.
Fråga ställer du oftast: Vad gör du? (tror jag, t.ex på msn)
Dag föddes du: En fredag.
Årstid föredrar du: Alla årstider har sin charm!

VAD...
Gör du nu: Sitter och skriver.
Gör dig till en bra människa: Jag behåller hemligheter och liknande för mig själv.
Gör dig till en dålig människa: Jag kan ganska lätt bli sur... 
Har du lyssnat på idag: Mp3:n. Musik alltså.
Har du för storlek i skor: 38/39.
Har du på dig: Mjukisbyxor, två linnen (ett vitt och ett zebramönstrat) och underkläder då.
Ska du göra nu: Ingen aning.
Ska du göra imorgon: Ingen aning.
Sa du senast och till vem: Tack för maten, till mamma. (tror jag)
Sa någon till dig senast: Kommer inte ihåg.
Vad tror du på: Att ingenting är omöjligt, typ.
Tror du inte på: Falska personer.

FAVORITER...
Vad använder du just nu för jacka:
En vit tygjacka, om det behövs.
Vad använder du just nu för skor: Olika från dag till dag!
Favoritfärg på kläder: Det jag känner för.
Favoritmaterial på kläder: Bomull, kanske?
Vilka kläder skulle du vilja ha just nu: Om jag fick gå in på t.ex H&M så, en massa!
Favoritaffärer: H&M och ginatricot.
För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden: Ingen aning, det är olika...
Vad har du för tröjstorlek: XS, S eller om det är en tjocktröja så kanske M. Tror jag. 

DITT RUM...
Stort, litet eller mitt imellan: Mitt imellan, tycker jag.
Vilken färg på tapeterna: Ljusgrön.
Vilka färger går rummet i i övrigt: Vitt, trä?
Favoritmöbel i rummet: Min fåtölj.
Varför: Mjuk och skön.
Vad vill du ändra där inne: Jag gjorde om mitt rum för nästan precis ett år sen, så det duger som det är.
Vad har du på väggarna: En hylla, en tavla på en ängel och en stor tavla på en massa Hollywood-legender.
Vad har du där inne av följande:
a) tv? :
Nej...
b) video/dvd? : Nej.
c) dator? : Nej.
d) telefon? : Ja, mobilen.
e) tv-spel? : Nej. 
Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster: Altanen, ett gult hus och trädgården, typ.
Vad gör du oftast i ditt rum: Skriver och sover, tror jag.

BLANDAT...
Vad heter/hette din/ditt/dina...
a) morfar?
Gaudenz.
b) mamma? Jeanette.
c) pappa? Christer.
d) mormor? Marianne.
e) farfar? Rolf (lever ej)
f) farmor? Alice (lever ej)
g) syster/systrar? Sabina. 
h) bror/bröder? Har ingen... 
i) djur? Har många akvariefiskar så dom har inga namn. Men jag hade en fisk som hette Pärlan, för längesen.

VAD HAR DU I DIN...
a) jackficka just nu?
Ingenting...
b) skolväska just nu? Den är tom, eftersom det är sommarlov.
c) handväska eller liknande just nu? Tomt där med, lägger i saker när jag ska någonstans...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Neej, en ny lista. Så kul! Snor den xD

2007-08-12 @ 16:09:21
URL: http://mystmoth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0