Jönköping

Nu är det dags för lite bloggning känner jag... Så, jag börjar att skriva om Jönköping som jag och familjen besökte 3-4/8. Vi åkte hemifrån efter lunch och jag läste i bilen, som vanligt. Vi stannade vid en rastplats och drack fruktsoda och åt bullar och chokladkex. På andra sidan motorvägen fick vi syn på ett rådjur så pappa försökte locka lite på det, men då sprang det istället, så ingen rådjursbild blev det. Men vi var glada i alla fall och åkte vidare. Efter en liten stund hade vi hittat till hotellet i Jönköping. Vi åkte och tittade lite vart skjutbanan låg och så och sen gick vi ut och åt. Det blev våran favorit. Kinamat, såklart! Jag och Sabina försökte äta med pinnar och hur det gick kan man dra olika slutsatser om. På väg mot hotellet såg vi världens sötaste kattungar. Resten av kvällen spenderades på hotellrummet. Jag och Sabina ängnade oss åt att fixa lite olika frisyrer med pappas hår. Med den där "tuppkammen" skulle han ju nästan platsa på Augustibuller som gick av stapeln för några dagar sen, haha. Försökte lägga mig tidigt för att vara utvilad till skyttet dagen efter, men klockan tickade iväg och det blev halvsent. Dagen efter smällde vi i oss av hotellfrukosten för att sedan checka ut och åka till skjutbanan. Först var det vapenkontroll och sen var det mest att vänta. Sabina sköt i skjutlag 5 och jag i skjutlag 8. Så hennes upprop var klockan 10.30 och mitt klockan 12.15. Jag sköt på bana 22 och det gick inget bra alls. Jag hade världens oflyt! Alla skott gick "ut". Hade t.ex en 8.9 och en massa 9,8:or och 9,9:or! Usch, det blev nästan skrattretande! För att när jag fick t.ex en 9,9 så fattas det ca en millimeter för att det ska bli en 10:a. Och poängen dras fort ifrån, eftersom man inte räknar med decimaler. Så placeringen behöver vi kanske inte prata om? När vi var klara med detta SM, så åkte vi till Hjo. Vi åt rökt röding och solade på en badplats. På kvällen åkte vi hem. Jag har tagit en massa bilder, men dom är fortfarande kvar i kameran... Bloggar mer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0