Semestertripp

- Nu ska jag berätta om semestertrippen som jag var på! I Onsdags åkte vi neråt mot Malmö. 54 mil, så det tog i stort sett hela dagen. På kvällen var vi ute och tittade runt i Malmö, då fick vi syn på en bio. Så vi gick på Mr Beans holiday. Den har fått jätte dålig kritik, men jag skrattade lite smått hela tiden. Jag rekommenderar den, för den som inte skrattar åt Mr Bean har ingen humor! Dagen efter tog vi ett tåg över Öresundsbron till Danmark, Köpenhamn. Vi gick på Ströget. Vi var på ett rekordmuseum, med bl.a väldens längsta man! Sen skulle mamma och pappa bestämt se "havsfrun", så vi gick och gick. Både jag och Sabina var trötta i benen och det gjorde ju inte saken bättre att vi nästan inte hittade henne. (Jag och Sabina klagade nog inte så lite, haha) Men när vi tillsist hittade henne i ett hörn av hamnen så hållde vi glada miner och fotade en massa. Som Sabina sa: Vi fotar henne absolut inte för att hon är världsberömd, utan för att när vi väl gått ända hit med våra trötta ben så kan vi ju inte bara strunta i henne! Något i den stilen sa hon. Och jag tror inte riktigt att mamma visste vad "havsfrun" var för något egentligen. Jag frågade henne: Vad är det för speciellt med henne, mamma? Mamma försökte läsa lite snabbt i sina broschyrer men verkade inte hitta något, så hon sa: Var det inte något med att sjömännen tog sikte på henne för att hitta till hamnen? Då sa jag: Var det inte något med en saga av H.C Anderssen? När vi väl hittade henne då, längst intill stranden i ett hörn så skrattade speciellt jag och pappa väldigt mycket. Skulle sjömännen ha tagit sikte på henne? haha! Sen satte vi oss på ett fik i solen och åt bananasplitt och jag skrev två kort, till Sandra och Nicole. Sen tog vi tåget tillbaka till Malmö. Dagen efter var det tivoli som gällde! Vi tog ett tåg tillbaka till Köpenhamn och klockan 11.00 hängde vi på låset. Men dom öppnade inte karusellerna förrän efter ca en och en halv timme... Men när dom väl öppnade var jag och Sabina igång med våra åkband. Vi åkte alla karuseller förutom barnkarusellerna (okej, några sånna också...haha) I en liten berg och dal bana så tog dom kort när man åkte, så jag och Sabina gjorde en massa knäppa saker. Vi gömde oss bl.a med armarna och så. Efter ett tag började alla göra saker som vi gjort, så vi blev väl lite av deras idoler, haha! När vi skulle åka hem så ville verkligen inte jag och Sabina det! Men så blev det, tåget tillbaka till Malmö. Dagen efter (igår) åkte vi hemåt. Föresten, på hotellet hade dom speciella karameller i en skål, vi måste ha tagit minst halva skålen under hela tiden vi var där... Men nu är det skönt att vara hemma! Auf Wiedersehen.

     
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0